събота, 17 декември 2011 г.

Недей убива птицата у мен

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%81_%D0%A1%D1%82%D0%BE%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2
Заченат съм от птица и влечуго,
живеят в мен пръст и синева,
отрова и крила и нищо друго.
И нищо друго запомни това !
За птицата ли най-обикновено
врабче понесло сламка за греда ,
не по-голямо от листо зелено
и не по-малко от звезда...

Случаен пришълец в елита птичи,
не плува царствено , нито кръжи .
С пера такива никой не се кичи,
врабче в кафези никой не държи.
И песента му даже не е песен ,
а някакво свирукане с уста.
Врабче ка врабче,ала наесен
не драсва то към топлите места ...
Остава при студа при снеговея,
при милата, при черната земя ,
понякога замръзва върху нея,
за да в стопли в ледната тъма
.
Но всъщност исках да ти кажа друго :
"Недей убива птицата у мен ,
защото видиш ли ме повален,
тогава см безмилостно влечуго..."

АНАСТАС СТОЯНОВ

1 коментар:

  1. Ако успея да спася едно сърце Ранено,
    аз ненапразно съм живяла,
    един живот даря ли с Облекчение,
    над топлите му рани хлад разляла,
    или ако помогна да се прибере в гнездото
    едничка птица Премаляла,
    аз Ненапразно съм живяла.

    Емили Дикинсън

    ОтговорИзтриване